сряда, 11 ноември 2015 г.

ПРОВЕЖДАНЕ НА ПОДВИЖНИ И ЛОГИЧЕСКИ ИГРИ ПО СИСТЕМАТА НА АНГЕЛ АНГЕЛОВ




ПРОВЕЖДАНЕ НА ПОДВИЖНИ И ЛОГИЧЕСКИ ИГРИ ПО СИСТЕМАТА НА АНГЕЛ АНГЕЛОВ :

Игри за цялостно развитие на тялото и ума. Игрите създават усещане за екип и развиват добри умения. Игри преборват страха, гнева и агресията. Възможни са индивидуални и групови занимания.


Това сме направили до сега - виж тук
 
Виж: Пълна презентация на системата от игри вижте тук 

Повече за системата от игри-подвижни и логически с гатанки, прочети тук

Референции от училища, за проведени игри от системата игри вижте тук

Организиране на игри за група и индивидуално, виж тук

ВКЛЮЧВАЩА: ПОДВИЖНИ ЗАНИМАТЕЛНО-ВЪЗПИТАТЕЛНИ ИГРИ+ГАТАНКИ ЗА АСОЦИАЦИИ+ПОУЧИТЕЛНИ ИСТОРИИ+ОБОБЩЕНИЕ+ПРЕДЛОЖЕНИЯ И ИЗЯВИ НА ДЕЦАТА (снимки виж тук)

КНИГИ ОТ СИСТЕМАТА ИГРИ МОЖЕ ДА СИ ИЗБЕРЕТЕ И ПОРЪЧАТЕ ОТ ТУК

ЕЛЕКТРОННИ КНИГИ С ГАТАНКИ И ИГРИ ОТ СИСТЕМАТА ИГРИ ОТ ТУК

            Увод: Човек е устроен от природата така, че да се учи от всичко, като се стреми към по добър живот.  Да се създадат разнообразни обстоятелства, които да предразположат децата движейки се и правейки да се учат. Това е и целта на тази система с игри за групи деца, която се изгради и оформи естествено от девет годишен опит. Накратко, тя представлява група разнообразни интелигентно организирани подвижни игри, в комбинация с гатанки за добри асоциации и поучителни житейски истории, подпомагащи за създаването на добри ценности у играчите. Всички тези действия представляват едно цялостно допълнително занимание, целящо културно обогатяване и развитие на интелигентни хора. Разбира се, че игрите, които представяме не са съвършени, нито са достатъчно разнообразни. Целта е да се представи начина, като средство за допълнително обогатяване и усъвършенстване, а разнообразието и спецификата е от вас...
  Игрите започват със серия разнообразни подвижни занимателно-

1.Игра за повдигане на жизнеността(активиране на жизнените сили, реакцията и ума): Играчите тичат в кръг около учителя, който в един момент казва число, отговарящо на номера на ученик от класа. Ученика трябва да излезе от кръга избягвайки топките с които го целят двамата странични “консули“. Всеки има по една топка. Който консул не уцели, влиза на мястото на играча избегнал неговия удар. Ако консула уцели, играча се връща обратно.

Играта се играе около 10мин.

2. Игра за концентрация, наблюдателност и сръчност: хванете “падащи листа“(15мин.)

Децата се нарежда в колона по един учителя застава пред тях, стъпил на стол. Децата преминават, един по един и еднопосочно покрай него, докато той хвърля листа във въздуха, а те се стремят да ги хванат, без да спират. Всяко дете помни колко листа е хванало. Преминалите се нареждат отзад на редицата. Когато листата на учителя свършат, децата ги събират и му ги дават. Тези които хванат пет листа са “победители“ и излизат от страни на редицата да окуражават и съветват играчите. Играта се играе докато всички играчи не хванат по пет листа.

3.Игра с движение за учене на, азбуката, числата, смятане, правопис и др.(за концентрация и паметливост)-15мин.

Децата застават в кръг с ръце протегнати настрани в сгънато положение и длани обърнати настрани. Учителя също застава в кръга. Той казва първата буква/число, и плясва ръката на играча до него, който трябва да каже следващата по ред и да плясне играча от другата му страна и т.н.

След първото завъртане, учителя избира най-добри от групата, които да излязат от кръга, за да подсказват на тези които не се сещат. Също тези “отличници“ може да застанат в кръга преди незнаещите и така участвайки да ги “съветват“ .

            За по-големите играта може да се играе с цели изречения и по-бързо темпо. Математическия вариант може да бъде с броене през две, три... Със събиране или изваждане на определено число и др.

4.Целене с шишарки на чанта или кош. Игра за координация и точност(изчистване на разсеяността)

Първоначално се оставят на земята купчина малко топки(шишарки). Играчите се нареждат в колона. На 3-4м.разстояние от нея се поставя празен кош. Играчите един по един минават покрай купчината, вземат топка и целят с нея  коша. След което се нареждат накрая в колоната. Тези които оцелеят три пъти, застават от страни на колоната и окуражават тези, които не могат да уцелят. (20мин)

5. Подаване на шишарки. (игра за концентрация и сръчност)

Играчите се нареждат в колона по един и им се раздава по една шишарка. Един от тях застава на 3-4м.(той е без шишарка) разстояние от колоната с лице към нея. Най-предния играч от колоната му подава своята шишарка, след което заема неговото място(играча пред колоната). Всички играчи от колоната, трябва да подадат три пъти точно и да хванат три пъти точно. Който играч успее, излиза от играта и започва да окуражава останалите. Така играта продължава докато всички играчи не успеят да подадат и хванат по три пъти.  10-15мин

 

6. Игра с въже, две въжета( за концентрация и екипност)

Играта може да се играе по отбори. Всеки отбор има въже. Двама от всеки отбор въртят въжето. А още по един е избран за съдия на другия отбор. Учителя показва начина за въртене(почва се от най-лесното), след което играчите на отборите едновременно започват да преминават през въжето, като се стремят да не го докосват. Който успее, застава от страни на своя отбор за да го окуражава. Това продължава докато всичките играчи на единия отбор не успеят да преминат. Следва или повторение на нивото или следващо ниво(по преценка на учителя). 10-15мин.

 

7. Преминаване по тясна пътека с препятствия, събиране и целене(Игра за екипност)

Тази игра се играе като пътеките може да се очертаят с въжета, ленти или тебешир. На няколко места от страни се поставят топки(шишарки) за събиране.  За по големи може да се сложат и препятствия от рода на столове и/или забранени зони за стъпване. Играчите се разделят на два отбора. Играчите преминават по пътя и събират топки, като не трябва да настъпват линията или да ги изпускат. При всяка грешка оставят по една топка(шишарка), които могат да бъдат събирани от следващите играчи. Когато играчите достигнат до края на пътеката, целят със събраните си шишарки поставена цел(кош).  След преминаване на всички играчи се броят топките в коша. Печели отбора с повече топки в коша. При равен брои топки, печели отбора които е преминал по-бързо по пътеката. 20-25мин.

 

            Обобщение на игрите: Не е нужно да се казва нищо на децата. Те са възприели необходимите им поуки от самите игри.
КНИГИ ОТ СИСТЕМАТА ИГРИ МОЖЕ ДА СИ ИЗБЕРЕТЕ И ПОРЪЧАТЕ ОТ ТУК
МОЖЕ ДА СИ ИЗБЕРЕТЕ И КУПИТЕ ЕЛЕКТРОННИ КНИГИ ОТ ТУК

ИГРИ С ГАТАНКИ ЗА АСОЦИАЦИИ
Прочетете гатанки от тук

1.В началото се дава възможност на 2-3 деца да измислят свои гатанки, за неща които се намират в стаята.

2.Обяснява се начина за създаване на гатанка използвайки характера на нещото за което е гатанката. Обяснява се какво е характер на нещата и се дава пример.

Пример1. За прозорец: Пита се какво е характерно за него(какви свойства има прозореца, за какво служи той)? Децата почват да изреждат, а учителя трябва да ги провокира и  насочва към правилните отговори. Които са: Пропуска светлина в стаята, затваря и отваря отвор в стената за проветрение. Разновидности: корабен, защитен цветен, затъмняващ и т.н.  Нека децата да изреждат още...

Пример2. За стол. : Пита се какво е характерно за него(какви функции има стола, за какво служи той)? Децата почват да изреждат, а учителя трябва да ги провокира и  насочва към правилните отговори. Които са : Да се сяда удобно при: Разновидности: удобно сядане за ползване на: маса, за плаж, за риба, за подстригване, за самолет и т.н. Нека децата да изреждат още...

Пример3. Лампа...

3.Прочитат се няколко гатанки(5-10) направени по този начин. Децата трябва да отговарят, като вдигат ръка. Учителя изчаква повече деца да се сетят и посочва някой от тях да каже отговора.

4. Подканят се децата, отново да измислят гатанки за неща от стаята, но този път използвайки показаната им техника. Търпеливо учителя води класа към усвояване на техниката...

 
            Обобщение на игрите: Не е нужно да се казва нищо на децата. Те са възприели необходимите им поуки от самите игри.

 
ЧЕТЕНЕ НА ПОУЧИТЕЛНИ ИСТОРИИ И ПРИКАЗКИ,

Това упражнение спомага за образуване у децата на правилен логос(разбирания), на база на пресния опит от проведените игри използвайки го при разбирането на прочетените поучителни истории и приказки. Добре е приказките да чете самия учител и/или най-добрия ученик в класа.

Обобщение на игрите: Не е нужно да се казва нищо на децата. Те са възприели необходимите им поуки от самите игри.

Няма коментари:

Публикуване на коментар